Pagina's

vrijdag 20 maart 2015

gehaakt rokje

Het rokje voor jongste dochter is af!! Ik haakte dit rokje al eerder voor haar, kijk maar eens in één van mijn eerste blogberichten: klik (leuk om dit zelf ook weer eens terug te lezen). 


Ik kocht voor dit rokje bij Echtstudio een aantal fijne kleuren van het haakgaren byClaire. De kleuren van dit garen zijn zo mooi, dat het echt moeilijk kiezen is! In gebruik vind ik het een heel fijn haakgaren, wel haakte ik met haaknaald 3,5 (op de wikkel staat 2,5/3). Bij dit haakwerk gaf deze dikte haaknaald het mooiste resultaat. 


Voor het extra lekker dragen van het rokje, heb ik bovenin een elastisch koordje door de 'tailleband' geregen. Het koord kan voor de knoop losser of vaster gesloten worden. 


De koord dopjes vond ik er zomaar in precies de goede kleur bij! 

Dit keer heb ik het rokje niet in twee panden gehaakt, maar in één keer in de rondte. Het eerste stukje van de bovenkant is dus ook twee keer gehaakt, aangezien het de eerste keer echt te wijd was. 


Om het onderste randje nog net iets meer te laten golven, heb ik telkens in de middelste steek van het boogje drie stokjes gehaakt. 

Het patroon kan je terugvinden op het blog van byClaire. Zij haakte dit rokje al in 2011, maar ook in 2015 is het nog super hip én heel leuk als haakproject!!

13 opmerkingen:

  1. Ah wat leuk, laat het zonnetje nu maar schijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zooo, ben echt onder de indruk! Wat gaaf!! Dat gaat ze vast met heel veel plezier dragen!
    fijn weekend, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fleurige kleurtjes zijn dit zeg. Heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu de zon er nog bij, zo fleurig zeg, dat is helemaal lente.
    Prachtige kleurtjes zo bij elkaar.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig!!! Mooie kleuren heb je uitgezocht!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fleurig kleurig rokje! Time flies...onze dochter draagt zoiets niet meer helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk rokje, daar kan je dochter mooi mee pronken, mooi hoor.
    Je hebt een prachtige blog, ik ben je volger geworden.
    Fijn weekend, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief rokje! Ik ben er ook met één bezig, voor mijn jongste dochter.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen