Pagina's

vrijdag 27 maart 2015

kussen

Het aan elkaar naaien van kleine lapjes stof is best leuk! Zo maakte ik dit kussenhoesje:


Ik vind het bijzonder om te zien, dat al die aparte lapjes toch één geheel gaan vormen! 


Allemaal vrolijke frisse kleuren. Er zitten lapjes bij die ik zelf kocht, maar ook lapjes uit de voorraad quiltstoffen van mijn zus. Er zijn vintage lapjes in verwerkt (gekocht in kringloopwinkels en gekregen bij de give away van het blog Elke dag zaterdag). En voor de heel oplettende lezer: ook een stofje van Soft Cactus mag niet ontbreken!

Voor de achterkant gebruikte ik een verhuisdeken. Ik maakte een hele grote overflap, waardoor striklintjes of zo niet nodig zijn. 


Als afwerking van de rand heb ik gekozen om gewoon de zijkant van de verhuisdeken te nemen. 

Weet je wat nu nog extra leuk is? Dit kussen is te koop in het super gezellige winkeltje van Juffrouw Saartje in Gouda! Dus ben je een keer in de buurt, loop dan zeker even binnen!!

14 opmerkingen:

  1. Staat vrolijk!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig kussen is dat geworden!!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk kussen en geweldig dat het nu te koop is in dat leuke winkeltje!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi fleurig kussen is het geworden word er blij van als ik er naar kijk!
    Leuk dat het te koop is zal snel een nieuwe eigenaar vinden denk ik zo!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan,heb er een tijdje geleden ook eentje voor mezelf gemaakt,hier kan je dat zien: http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/2015/02/mona-vest.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke blog ik ga je volgen leuk om zo met verschillende stoffen een kussen te maken en een lekkere originele achterkant
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! Ik vind dat donkerblauwe blogje ( spijkerstof?) het allermooist in het hele kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het lijkt spijkerstof, maar is het niet. Dit is een lapje van echte quilt stof. gr. Hennie

      Verwijderen
  8. Wat een mooie combinatie! Heel vrolijk kussen zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat leuk. Deze ga ik bewaren op mijn bloglovin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is echt heel erg leuk geworden! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat jouw met passie gemaakte kussen nu te koop is
    en verhuist naar een ander huis:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen