Pagina's

vrijdag 6 maart 2015

rok soft cactus

Deze stof kocht ik eigenlijk voor jongste dochter. Op de één of andere manier worden bij mij stoffen heel vaak niet wat ik vooraf in gedachten had. Ik besloot dat groen haar misschien toch niet zo zou aanspreken. Ik besloot ook, dat de stof veel leuker is voor een rok voor mijzelf!


Ik maakte de rok met de stolpplooi middenvoor uit het boek Allemaal rokjes van Mme Zsazsa


Bij het heupstuk voegde ik een paspel toe. Gelijk even een vraag over de paspel: ik zag dat hier hele handige naaivoetjes voor zijn. Heeft iemand een speciale paspel naaivoet voor de naaimachine en wat zijn je ervaringen hiermee? 


Een klein kijkje onder de rok, ik ben echt trots op het mooie randje langs de binnenrok. Zie je natuurlijk niets van bij het dragen, maar maakt het plezier tijdens het maken van de rok een stukje groter. 


Zie jij de rits??? Deze zette ik overigens in met een normale ritsvoet. Het is alweer gelukt, maar toch staat een blinde ritsvoet echt op mijn verlanglijst!! 


Ook voegde ik natuurlijk mijn eigen label van Kreamade van Nominette toe. Van mij mogen de temperaturen best omhoog, kan ik deze rok fijn gaan dragen!

24 opmerkingen:

  1. Super leuk geworden...
    Die zal je met veel plezier dragen en als je rok omhoog waait op de fiets zie je dat mooie randje natuurlijk ook;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt. Ziet er leuk uit leuke kleur ook.
    Ha niet alle stofjes van je dochter inpikken hoor.
    Als ik dit zie krijg ik ook zin om aan de slag te gaan.
    Groetjes,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo ben ik ook weer begonnen met de naaimachine Nelleke. Als je alles op de blogs ziet, dan krijg je gewoon weer zin om met naald en draad aan de slag te gaan. Doen dus! gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Wat een mooie rok. Jij hebt die speciale voetjes helemaal niet nodig, het ziet er zo al perfect uit. Je kunt zo meedoen aan 'Door het oog van de naald'.

    Fijn weekend,

    Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat zou nog eens leuk zijn! In ieder geval een super leuk programma om te kijken. Net als The great british sewing bee. gr. Hennie

      Verwijderen
  4. Superleuk!! Ik heb het boek nu ook in huis en kan niet wachten om eraan te beginnen! Eerst maar eens stofjes inslaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk geworden. Je blinde rits.....mooi gedaan! Ik werk er ook vaak mee, even een handigheidje....en hij zit er zo in. Wat ga je erop dragen?

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk gewoon een wit vestje, spijkerjasje ofzo. Heb ook nog een hele mooie gehaakte sjaal (South bay) in groen/licht blauw tinten. Dus alles bij elkaar wel een mooie combi. gr. Hennie

      Verwijderen
  6. Wat een mooie rok, zou ik echt graag gaan dragen, snap dat je mooi weer wilt (en je lijkt op je wenken bedient te worden)
    Fijn weekend! Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een plaatje! Echt een knap staaltje werk.
    Ik zou zeggen; maillot aan en gewoon dragen, die prachtige rok!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze voorspellen alvast een prachtig weekend! Inderdaad een prachtig randje onderaan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi rokje! En zo netjes! waarom speciale voetjes,het kan er niet beter uitzien als nu! Op naar het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie rok met heel mooie details! Wat heb je de rits er netjes in zitten! Knap hoor, zo met een 'gewoon' voetje!

    Een paspelvoet heb ik geen ervaring mee, maar ik zou er ook geen kopen. Ik gebruik altijd het ritsvoetje bij het naaien van paspel en dat bevalt mij heel goed.

    Veel plezier van je mooie rok!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Als ik een nieuw naaivoetje aanschaf zal dat ook eerst de blinde ritsvoet zijn. Hier heb je denk ik nog meer plezier van dan de paspelvoet. gr. Hennie

      Verwijderen
  11. Ik wil die ook zo mooi vind ik hem.In mijn lievelingskleur!Valt dat model mee om te maken?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met de duidelijke beschrijving in het boek, is het heel goed te doen! gr. Hennie

      Verwijderen
  12. O wow! Hij is echt heel erg leuk geworden. En zo netjes afgewerkt...super!
    Groetjes, Lotte
    Ps ik heb een nieuwe website: www.lottehaakt.nl
    Als je het leuk vindt neem eens een kijkje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een kijkje genomen hoor Lotte! Prachtige site!! Volg je op bloglovin en facebook. En dan ook nog eens een gave give away!! gr. Hennie

      Verwijderen
  13. Héél mooi gemaakt! Ik heb zowel een paspelvoetje als een blinderitsvoetje en ben met beide zeer blij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb je je rokje vandaag nog aangehad? Mooi exemplaar.

    Heb zelf paspel voetjes, makkelijk om te gebruiken vind ik zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het rokje is nog even blijven hangen voor een andere dag! Inmiddels heb ik als eerste de blinde ritsvoet aangeschaft. Paspel voetje laat ik nog even op de verlanglijst staan. gr. Hennie

      Verwijderen