Pagina's

zaterdag 11 april 2015

kantklossen

Ja, ja, echt waar!! Gisteren heb ik een workshop kantklossen gevolgd! Wat een werk is dat en wat ingewikkeld... Je raakt af en toe letterlijk 'de draad kwijt'.


Dit is dan je start! Op zich al wel een heel mooi plaatje om te zien, al die houten klosjes met de fleurige kraaltjes. 


En vervolgens daarmee aan de slag... We leerden termen zoals: lopers, kruisen, draaien, netslag, linnenslag, dubbele netslag. Kwamen af en toe verkeerd uit, omdat we de 'draaien' weer eens vergaten of een speldje werd overgeslagen. Kortom: hulp van de juf was hard nodig!


Toch waren er aan het einde van de middag 5 mooie mokken klaar! Als je heel goed op de foto kijkt: 1 mok nog met spelden... maar dat komt vast thuis nog helemaal af! 


Dit is mijn mok! Te mooi om uit te drinken, vind je ook niet? Misschien zet ik er wel een hippe cactus in of zo.

Wil je nu ook een workshop kantklossen volgen? Dit is het adres waar wij geweest zijn: klik.

10 opmerkingen:

  1. Oh gaaf! Die is idd te mooi om uit te drinken ;) Echt een Pronkstukje met een hoofdletter P!
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een collega van mij doet dat ook,die maakt prachtige spullen maar zo iets als wat jij gemaakt hebt,heb ik nog nooit gezien.Leuk kleurtje en is dat op vilt gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerst maakte ik het kantklos gedeelte. Daarna werd het met de hand op hele mooie kwaliteit vilt genaaid. gr. Hennie

      Verwijderen
    2. Tof van je en je kan er nog veel plezier van hebben,zeker als je er een plantje in zet in het zicht.

      Verwijderen
  3. Zo mooi geworden en dat in een middag ,knap

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat leuk. Kantklossen doet me denken aan Brussel en de markt. Maar waarom weet ik niet. Vast als kind eens gezien ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hip kantklossen! Ik had laatst een paar dagen een kantklosbord in huis. Het lijkt me inderdaad een heel precies werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nog ergens kantklosjes liggen, misschien moet ik ze ook maar eens tevoorschijn halen. Lijkt mij zo leuk om te doen, omdat je het onder je handen ziet groeien...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het groeit alleen wel heel erg langzaam... gr. Hennie

      Verwijderen
  7. Dat ziet er heel mooi en verfijnd uit.

    BeantwoordenVerwijderen