Pagina's

vrijdag 24 april 2015

Lennie Flennerie en Koningsdag

Laat ik nu deze week lekker bezig geweest zijn voor Koningsdag. Ik haakte drie keer een broche: voor moeder en twee dochters. Kijk maar even mee:


Misschien herken je het patroon al: ik gebruikte het mooie patroon van de popcorn granny square van het blog Jip by Jan. Ik haakte 1 toer met popcorns en begon vervolgens aan de eerste bloemblaadjesrand. 


Hoe je de tweede bloemblaadjesrand eraan haakt, staat heel duidelijk beschreven in dit bericht van Jip by Jan. De derde rand haakte ik op dezelfde manier, maar dan om de vasten van het witte randje. Ook haakte ik dit bloemblaadjesrandje met dubbele stokjes in plaats van gewone stokjes. Op deze manier komt het rood mooi voorbij de witte rand. 


In het midden van de popcorns heb ik een glimmertje vastgenaaid. Staat wel feestelijk toch? Daarna ging ik aan het werk met oranje Colour pad van Lennie Flennerie


Links bovenin zie je, dat ik 1 papieren laag van de Colour pad verwijdert heb, zodat ik het op een stukje zeil kon plakken. Vervolgens heb ik met behulp van de Sizzix een leuke vorm uitgesneden. Uiteraard kan je natuurlijk ook gewoon een rondje knippen. Daarna heb ik het broche speldje aangenaaid en de andere papieren laag van de Colour pad weggescheurd rond de steekjes. 

Links onderin zie je, dat ik de lintjes op de Colour pad heb gelegd. Om geen plak te verliezen, heb ik op de plek van de lintjes weer een klein stukje Stick on van Lennie Flennerie geplakt. Daarna kan alles zo achter je haakwerkje bevestigd worden. Gewoon een kwestie van een sticker plakken... 


Dit is het eindresultaat! Leuk toch? 


Wil je nu weer weten over Lennie Flennerie? Lees dan op dit blog verder. Hier vind je ook allerlei verwijzingen naar filmpjes met duidelijke uitleg en natuurlijk ook de adressen van de webshops, waar je de materialen van Lennie Flennerie kunt bestellen. 

Jip by Jan haakte trouwens zelf ook een hele mooie broche/rozet, lees hier maar verder. 

Er is weer een nieuwe volger, gezellig! Weet je welkom op mijn blog!

11 opmerkingen:

  1. Ik krijg gelijk zin in Koningsdag! Gaan jullie nog naar Dordrecht met deze mooie broches op?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Dordrecht kom ik niet met Koningsdag hoor. Blijf lekker in mijn eigen woonplaats. gr. Hennie

      Verwijderen
  2. Koninklijk...:-), zo mooi!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, zo gezellig al die spulletjes voor Koningsdag! Wat handig, ik word toch wel benieuwd naar Lennie Flennerie, blijft het op de lange duur echt goed zitten?
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou het echt eens zelf gaan proberen als ik jou was. Het blijft ook op de lange duur goed zitten. gr. Hennie

      Verwijderen
  4. Wat leuk, zo';n soortgelijke broche (twee zelfs) kreeg ik via de miniswap op instagram!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze broches zien er mooi uit. Handig om zo met Lennie Flennerie te werken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen