Pagina's

woensdag 29 april 2015

oranje

...dat hebben we deze week heel veel om ons heen gezien: Koningsdag 2015! Voor jongste dochter had ik precies op tijd een rokje klaar. Eigenlijk helemaal niet bedoeld voor deze dag, het kwam gewoon zo uit!


Het is niet eens zo heel 'flitsend' oranje, maar toch leuk genoeg oranje om afgelopen maandag te dragen. 


Het is het model Strikrok uit hét rokkenboek Allemaal rokjes van Mme Zsazsa. Een heerlijk boek om in te kijken, te lezen en een rokje uit te maken!


De strik werd bij deze rok een dubbele knoop. Staat bij jongste dochter net even leuker. Natuurlijk ontbreekt een paspel niet, dit maakt het toch helemaal af! Inmiddels krijg ik echt handigheid in het tussenuit naaien van een paspel. 


De knoopjes vond ik in mijn knopenblik van de kringloop. Bij dit model wordt de tailleband omgeslagen en vervolgens gestrikt. Met de knoopjes hou ik de omslag op de goede plek. 


Aan de achterkant stikte ik mijn label vast in de omslag. Gewoon aan de goede kant van de rok, mag best gezien worden toch? Wil je ook je eigen label? Je kunt ze bestellen bij Nominette

De stof kocht ik overigens vorig jaar op het Stoffenspektakel en moest eigenlijk een blouse worden. Maar ja, bij mij wordt zo'n lap stof heel vaak iets anders: nu dus een strikrok!

12 opmerkingen:

  1. Leuk rokje gemaakt!En dat van die knoopjes ook mooi.Ik vind dat boek niet zo goed om mee te werken....persoonlijk vind ik die tekeningen erin en de uitleg soms net iets te weinig voor iemand die nog niet zo veel genaaid heeft,dan vind ik boeken zoals Mijn tas of Zo geknipt heel wat anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'Mijn tas' is inderdaad een heel duidelijk boek. 'Zo geknipt' ken ik eigenlijk niet. Er zijn zoveel mooie boeken te krijgen!! gr. Hennie

      Verwijderen
  2. Wat een vrolijk rokje is dit zeg, het mag gezien worden, zowel voor koningsdag als op een heerlijke lentedag.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is ontzettend leuk, zag hem ook al op IG voorbij komen. Ik heb het boek ook, ligt ondertussen al een hele tijd bij mijn moeder die er wél al iets uit maakte. Ik vind het nog steeds beangstigend.. ;-). Nu eerst het zwangere buikje maar laten groeien en dan gaan we daarna maar eens een poging wagen! Liefs Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer iets moois gemaakt hoor en enig stofje,mooi met die paspel en ja een label maakt het helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk retro patroontje! Er moest alleen maandag nog een legging of maillot onder of niet? Hier was het echt koud!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Ze droeg het rokje met een leuke legging! Gelukkig liet het zonnetje zich nog best vaak zien hier. gr. Hennie

      Verwijderen
  6. Mooi geworden Hennie!
    Fijn weekend!
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel herkenbaar, dat laatste. :-) Het rokje is erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat heb je dat toch mooi gemaakt! Ooit hoop ik dat ook zo goed te kunnen ^_^
    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen