Pagina's

woensdag 1 april 2015

zomaar

...even aan jullie laten zien: de gebreide paasballen van dit jaar!


Al eerder heb ik de paaseieren gebreid uit het boek 'Arne & Carlos breien op hun paasbest'. Maar op de één of andere manier vind ik de paasballen gewoon mooier van vorm. 

Dit was de eerste van dit jaar:


Gebreid met restjes wol uit de voorraad. Aangezien de kleurkeuze beperkt was bedacht ik mij,  dat het ook wel leuk is om er een aantal mooie kleurtjes voor te kopen. Dus op naar Echtstudio in Alphen aan den Rijn. Ik kocht daar een paar kleuren Drops Fabel. Let op: nu in de sale (zie ik nu ook pas...).

Ik maakte de paasbal uit dit bericht en deze:


Ik kwam echter tot de conclusie, dat de paasbal bij het meerderen en minderen niet helemaal fraai werd (de vulling was te zien). Dus ging ik van naalden 3 naar 2,5 en maakte deze:


Natuurlijk een stukje kleiner dan de rest, maar ik vind het resultaat wel mooier!

En ik brei zomaar nog even door...


Er is weer een nieuwe volger, gezellig. Weet je welkom op mijn blog!

15 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk!! Mooie kleurtjes ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn mooi! Ik vind 't maar knap, dit breien. Lijkt me best een klus zo'n bal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze mooi Hennie, de tulpjes erin vind ik schattig!!!
    Voor nu al fijne paasdagen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze leuk! Ik kende alleen de gebreide kerstballen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er leuk uit!, kleurtjes breien is zo verslavend, ik vind het ook helemaal leuk om te doen, maar dat meerdere en minderen heb ik nog niet onder de knie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die tulpjesbal is érg leuk en toepasselijk (als we de storm even vergeten :-))
    En je begin is véélbelovend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn leuk! En nergens te koop, uniek dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het zó ontzettend knap. Het is een mooi gezicht zo in de schaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! En de kleurtjes ook! Hang je ze niet op?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1 bal hangt aan een kast en de andere liggen op een soort dienblad en een schaal. Ik vind dat je de paasballen ook op deze manier mooi en decoratief kunt gebruiken. gr. Hennie

      Verwijderen
  10. Wat zijn ze mooi!!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn prachtig ! Fijn om van zomaar wat draadjes iets te kunnen maken hé !
    Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen