Pagina's

dinsdag 26 mei 2015

Filet haken

Hier eindelijk dan weer een bericht van mij! De weken blijven rommelig met extra vrije dagen, dus besteed ik mijn tijd even wat anders dan met bloggen. Maar...ik probeer het vanaf deze week op te pakken!

Dit project heb ik al eventjes af en hier dan de foto's: 


Het is het filet gehaakte sjaaltje uit het boek Haken & kleur Een huis vol geluk. Ik gebruikte voor de sjaal Drops Cotton light. Een enorm mooi bolletje, maar ik vind het wel heel lastig haken. Lusjes in de draad zijn bijna niet te voorkomen. 


Voor de bloemetjes en de rand gebruikte ik het haakgaren by Claire nr. 1 . 


En nog even het hele plaatje! 

Filet haken smaakt naar meer! Inmiddels heb ik nog een project afgerond met deze techniek, wordt vervolgd.... 

15 opmerkingen:

  1. Prachtig!! Ben ook benieuwd naar je volgende filet-haakproject. Ik vind de grens tussen kitsch en fantastisch soms dun met filet haken, als je begrijpt wat ik bedoel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Hennie! En die roosjes erop, zo subtiel, maar zo mooi! De ´rommeligheid´ van afgelopen weken is zó herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo romantisch ook nog met de roosjes ...
    Vind het een schitterend reliëf ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk. Ik haakte er ook al twee van en idd filet haken is óók al zoooo leuk ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi sjaaltje, leuk met de pastelkleurige bloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk, de roosjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden!! Ik heb deze sjaal gehaakt met Drops Paris, maar zelfde verhaal als jij. Ik vind het prachtig garen, maar het splijt verschrikkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig, die kleine bloemetjes maken het juist zo speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Had je al gemist ja,met bloggen,
    Lekker even wat anders en er zijn voor je gezin,ik herken het ...
    Super mooi geworden je sjaal en de roosjes erop maakt het helemaal af!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lieve hennie, wat een schattig bloemetjes.
    lfs., pl.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zeer mooi ! en die bloempjes maken het af !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie sjaal. Knap dat de sjaal zo mooi gelijkmatig is terwijl het garen echt lastig is om mee te werken. Met de bloemetjes ziet de sjaal er romantisch uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen