Pagina's

vrijdag 29 mei 2015

Koffie & Wol

Wat was het leuk om te kijken naar de afleveringen van Koffie & Wol. Meestal kijk ik in de loop van het weekend de aflevering. De laatste aflevering van vandaag heb ik dus nog even tegoed!


Naast de prachtige haakpatronen, vind ik ook het breien heel leuk om te zien! Het ging gewoon weer kriebelen om de breinaalden te pakken!


Zo maakte ik het armbandje uit aflevering 9 . Met de duidelijke uitleg kan je zelfs zo'n ingewikkelde steek (die eigenlijk helemaal niet ingewikkeld is) gemakkelijk breien. Ik heb er twee gemaakt, het armbandje hierboven en deze: 


Voor dit armbandje gebruikte ik Scheepjeswol Stonewashed en haakte het bandje om met ByClaire Nr. 1. Met het randje haakte ik er ook een lusje aan, zodat het bandje eenvoudig te sluiten is met een knoopje. Als extraatje zette ik er nog een leuke bedel aan. 


Dit armbandje met meerdere kleuren (allemaal ByClaire Nr. 1) was voor mij wel even een uitdaging. In eerste instantie zat de aanhechting van de nieuwe draad aan de goede kant van het breiwerk. Bij de derde poging ontdekte ik, dat het eenvoudig op te lossen was door het gebruik van sokkennaaldjes. Door het breiwerk naar de andere kant te schuiven van de naald, zit je gewoon goed! Tja, zoveel brei ervaring heb ik nu ook weer niet...

Inmiddels ben ik zowaar gestart met een groter project: een zomerse trui voor jongste dochter. Wordt vervolgd!! 

10 opmerkingen:

  1. Mooie armbandjes en heel leuk met het extra label eraan.
    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk, deze armbandjes! En je hebt weer heel mooie details toegevoegd.
    Knap hoor, een trui breien! Veel plezier en succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ojaah jouw gebreide armbandjes zou ik ook nog maken, dit weekend ga ik ermee aan de slag, ik zal de aflevering van koffie en wol eens opzoeken, liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, ik ben er helemaal weg van: van jou armbandje! Ga je ze verkopen???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan ze wel in opdracht maken hoor! Dus heb je interesse, mail me dan even: hennieslingerland@gmail.com gr. Hennie

      Verwijderen