Pagina's

dinsdag 23 juni 2015

Lennie Flennerie en pannenlappen

Ik blijf even in de Lennie Flennerie sfeer, want ik maakte de laatste tijd best een aantal projecten met dit materiaal! Zo ook deze pannenlappen: 


Ik gebruikte de stoffen van Lennie Flennerie, Iron on, mooie lintjes en de Tools Birdy Birdhouse. 


De lintjes natuurlijk voor de ophanglusjes. Om het helemaal af te maken, plakte ik aan de verkeerde kant van de lintjes nog een stukje stof met behulp van Iron on. 


Bij deze pannenlappen heb ik ervoor gekozen de figuurtjes eerst op te strijken met Iron on en daarna toch na te stikken met een fleurig fluor stikseltje. Hiermee werden de 3 laagjes (2 keer stof en een dikkere tussenlaag) goed op elkaar vastgezet. 


Het geeft ook wel een heel leuk effect aan de achterkant. 


De pannenlappen heb ik eerst rondom voorzien van een festonsteek en vervolgens haakte ik er een eenvoudig randje om met het mooie garen ByClaire nr 1. De beschrijving van het randje kan je terugvinden in het boek Kringloopgeluk van Ingthings

De kleuren blijven zo mooi bij elkaar en van de stofjes word ik elke keer weer blij! Voor alle info over Lennie Flennerie, klik hier

10 opmerkingen:

  1. Kan me voorstellen dat je hier blij van wordt Hennie! Ze zijn superleuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen dat je hier blij van wordt Hennie! Ze zijn superleuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijna zonde om te gebruiken ...
    Zo leuk met het gehaakt randje en labeltje ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal af met al die details, geweldig ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijna jammer om die als echte pannenlap te gebruiken, heel mooi, gewoon leuk om op te hangen in je keuken.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leukerds en zo anders dan een gehaakte versie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook al weer zo'n mooi project, wat een leuke stofjes en de haakrandjes passen er zo mooi bij!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen