Pagina's

vrijdag 19 juni 2015

Lennie Flennerie en rits

Een rits inzetten is nu niet één van de meest favoriete karweitjes van de meesten onder ons... Het kan ook anders! Niet voor al je projecten natuurlijk, bij kleding heb je toch echt de naaimachine nodig. 


Bij dit etui heb ik de rits erin geplakt! Ik gebruikte als basis voor het etui Colour pad van Lennie Flennerie. Colour pad heeft twee plaklagen en kan je dus aan beide kanten voorzien van een leuke stof. Doordat de Colour pad zelf stevig is, kan je er prima zo'n etui van vouwen! 


Als je goed kijkt op de foto hierboven zie je de stof, een klein randje oranje van de Colour Pad en dan de rits. 


En even een kijkje in de binnenkant! Omdat het toch wel leuk is, heb ik in de bovenkant gaatjes gemaakt en er een randje stiksteken aan toegevoegd. Net naaimachine steken, maar dan wel XL. 


Bij de zijkant maakte ik ook gaatjes en haakte hier een randje vasten door. De gave vlinder komt ook uit de serie van Lennie Flennerie. 

Voor meer info, kijk op dit blog!

9 opmerkingen:

  1. Leuk! En dat alles zónder naaimachine! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi geworden, leuke details! Bijzonder dat je een rits erin kunt plakken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede oplossing om een rits in te zetten. Leuk etui hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gaaf! Het ziet er super netjes uit. Ik ga dit onthouden! Liefs, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha, wat is dat mooi en een tof idee. Op IG zie ik ook al regelmatig van die leuke Lennie Flennerie spulletjes en maaksels voorbij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is pas handig, een rits inzetten zonder dat daar de naaimachine aan te pas komt. Het ziet er super leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. uhmmmm ik wil dat spul ook denk ik als ik dit zie!! mooi en superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen