Pagina's

maandag 1 juni 2015

Stola met roos

Helemaal af!! Wat was dit leuk om te haken! Ik haakte de stola met roos uit het boek Haken & kleur Buiten van Saskia en Claire. 


En zo is het project geworden!! Ik ben er echt heel blij mee. Allereerst heb ik internet afgezocht naar precies de juiste kleur en geschikte haakkatoen. De keuze is gevallen op Scheepjeswol Cocktail van De Breiboerderij.


Het was wel even spannend, want ik haakte met haaknaald 3. In het boek wordt de stola op haaknaald 5,5 gehaakt. Gezien de afmetingen die vermeld werden in de beschrijving en het feit, dat ik niet zo heel groot ben, besloot ik een fijnere haaknaald te gebruiken. Maar ja, wordt de stola dan niet te klein??


Scheepjeswol Cocktail haakt enorm fijn!! Het is een mooie draad, die absoluut niet splijt ofzo. Verder is het een samenstelling van 50% acryl en 50% katoen. De stola wordt hierdoor niet te zwaar. 


Even een close-up van de rand. Zo mooi en ook zo leuk om te haken! Ik heb bovenaan de stola 3 extra toeren gehaakt. Bij de rand kom je dat dan wel weer even tegen, het klopte af en toe niet helemaal bij de hoekjes. Maar volgens mij, heb ik dat wel netjes opgelost!

Gebruikte kleuren van Scheepjeswol Cocktail:
  • licht olijf
  • kusrood
  • licht roze
  • roze
  • hazelnoot
Ik gebruikte 6 bollen van licht olijf. Na goed blocken was de stola voor mij helemaal goed wat betreft de maat!

26 opmerkingen:

  1. De stola is heel goed gelukt, prachtig! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig geworden die rand is echt super leuk eraan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig resultaat. Ik word steeds nieuwsgieriger naar dat boek, ik zie zoveel mooie projecten voorbijkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. te gek, wat is ie mooi geworden....wauwiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaaauw prachtig! Heel mooi ook de kleurencombinatie.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel mooi geworden Hennie!!!

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is echt heel erg mooi geworden daar ga je vast heel veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig met die bloemen! Ik ga het garen onthouden. Alleen katoen vind ik ook vaak te zwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi gelukt, geweldige kleurkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit vind ik mooi terwijl ik normaal gezien helemaal gene fan ben van gehaakte kledij...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk Hennie, maar o wat mooi, prachtig gehaakt.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauwwww te gek zeg!!!
    knap gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wow wat een bijzondere omslagdoek! Leuk hoor die roos er zo in verwerkt. Op zulke momenten zou ik willen kunnen haken, maar naast me ligt nog een stapel verstelwerk dusss laat ik me maar lekker bij al mijn andere hobbies houden ;). Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie stola! De kleurcombinaties zijn ook erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is hij mooi geworden !! Doe je hem donderdag om naar de workshop? Kunnen wij hem allemaal in het echt bewonderen....
    Tot donderdag ! X Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige stola, het rozenpatroon komt zo mooi naar voren , hier zal je wel veel plezier aan beleven,
    groetjes van een nieuwe volgster.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waaaaw, zo mooi gehaakt! Best een groot telwerk, zo te zien!
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is hij mooi geworden! Die zou je zo in de winkel kunnen verkopen :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi zeg ,precies wat voor Crea-roosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi! De kleurencombinatie vind ik ook erg geslaagd, lekker zomers!

    BeantwoordenVerwijderen