Pagina's

zaterdag 6 juni 2015

vergeten project

Dit project was ik gewoon helemaal vergeten. Niet vergeten om er aan te werken (veel te leuk, het haakt super vlot weg), maar wel vergeten om er over te bloggen. De tas is nl. al heel wat maandjes in gebruik!


Het patroon van deze tas kan je hier terugvinden: klik. Het is een SAS-tas, maar dan weer niet de omhaakte Albert Heijn tas. Ik gebruikte Lammy Hawai, een heel fijn garen om mee te haken en ook nog eens verkrijgbaar in super mooie kleuren. 


De hengels vlocht ik van repen stof. Ik werd op dit ideetje gebracht door het leuke boek van Ard's-catch 22. Daar worden de vlechten anders gebruikt, maar als hengsels werkt het ook prima! En als ik het boekje nu weer eens inkijk, krijg ik spontaan zin in lapjes! De stof bestelde ik overigens bij Sew Natural. Ook al vorig jaar, dus ik weet niet of de stof nu nog verkrijgbaar is... 


De tas wordt door mij gebruikt als een opbergmand voor al mijn kleurtjes Stylecraft. Uiteindelijk is het vergeten project dus zeker niet vergeten!! 

p.s. ik gebruikte, zoals in de beschrijving, een placemat voor de bodem. Dat is nu het enige wat mij niet bevalt aan de tas: een placemat geeft wel erg weinig mee. Voor mijn andere gehaakte tas, deze, gebruikte ik een zeer stevige strijkversteviging van de stoffenwinkel. Het nummer weet ik niet, maar hierdoor blijft de bodem toch soepeler, terwijl het wel de juiste vorm geeft én je de tas gewoon kunt vullen met ook zwaardere spullen. 

9 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige tas, nu heb je vast nog meer zin om te haken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoere tas/mand met een lieve binnenkant. Zeker mooi om op je blog te laten zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tas en handig van je om alle Stylecraft bij elkaar te bewaren, ik krijg daar altijd inspiratie van al die kleurtjes bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij had ik je tas op IG al voorbij zien komen. Ik vind hem heel mooi geworden! Ik wil ook graag nog eens een leuke tas haken.

    Fijn weekend! Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en praktisch in één. Fan-TAS-tisch!

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tas! En wat een goede bestemming ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen