Pagina's

donderdag 24 september 2015

Poncho Wolplein

Toen ik het berichtje op het blog van Wolplein zag met die geweldig leuke poncho was ik verkocht! Die moest en zou ik haken!! Heel verstandig ben ik eens aan het rommelen gegaan in mijn voorraad wolletjes en vond zowaar nog twee bollen Tweed van Zeeman.  


Prima geschikt voor het haken van de poncho! Om het geheel nog wat vrolijker te maken, kocht ik bij Echtstudio 4 kleuren van het mooie byClaire nr. 2 garen. Aangezien beide garens gehaakt kunnen worden met haaknaald 6 is dit een goede combi. 


Wat was het leuk om na het haken van 18 saaie toeren te beginnen aan de rand. Elke toer een andere steek en ander kleurtje! Af en toe ben ik bij de rand wat afgeweken van de originele beschrijving van Wolplein.


Compleet met franjes en pompoms! Welk meisje wil dat nu niet??


Het randje halve vasten langs de hals heb ik gehaakt met haaknaald nummer 9. Op deze manier blijft de opening mooi soepel en kan de poncho gemakkelijk aan en uit. 

Gebruikt voor deze poncho:

  • haaknaald 6,7 en 9
  • 2 bollen Tweed Zeeman
  • 4 bollen byClaire nr. 2: Poeder Roze, Mint, Zeegroen, Zalm
Laat de herfst maar komen!

12 opmerkingen:

  1. Leuk! En goed dat je zo meteen wat restjes op hebt kunnen maken.
    Goed idee om het randje met naald 9 te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een trendy poncho ...
    Lekker warm op een herfstavond ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi in die zachte kleurtjes!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie poncho leuk die kleuren bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie combi: Tweed garen van de Zeeman met By Claire garen! Ik heb ook nog 2 bollen liggen. Ik had ze al voor nog een beer bestemd, maar begin nu toch te twijfelen. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Mooie combiantie van de kleuren. Daar zal je dochter wel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige poncho en heerlijk om met deze kou te dragen.Mooie combinaties van wolletjes en kleuren. Slim idee om de halsrand met een grotere haaknaald te haken.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke poncho en zo mooi met die kleuren.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen