Pagina's

vrijdag 30 oktober 2015

Stapeltje warmte

Bij een nieuwe jas voor jongste dochter hoort een nieuwe col en een nieuwe muts, vind ik dan...


Ik  haakte deze col voor haar. Het is een col die enkel gedragen wordt, dus in één keer ook goed zit. Het patroon komt uit het boek Puur haken van Crejjtion. Met een paar kleine aanpassingen kan je hier zo een col van maken in een kindermaat.


Erbij haakte ik een leuke muts. Het patroon van deze muts kan je terugvinden op de site van Bont Huishouden. Ik haakte met haaknaald 4 en daardoor is het patroon ook heel goed te gebruiken voor het hoofd van een 6 jarige!


De col haakte ik overigens met twee draden Stylecraft Special DK. Het geeft een heel leuk effect en met haaknaald 8 heb je zo een stuk gehaakt!


Bijkomend voordeel van dit stapeltje warmte: er zijn weer wat bolletjes opgehaakt uit mijn voorraad!

6 opmerkingen:

  1. Wat de fleurig en warm geheel! Jouw dochter zit er warmpjes bij deze winter! Heel mooi!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk, deze set! De dubbele draad, het gele randje en de pompon maken het af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo, met 2 draden, mooi setje voor je dochter!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen