Pagina's

maandag 23 november 2015

Lennie Flennerie en kerst DIY #2

DIY #2! Vandaag is het weer tijd voor een beetje kerst op mijn blog. Vilt, hout, glimdraad: ik vind het allemaal passen bij de kerst. Van een schijfje boomstam maakte ik een leuke hanger. 


Ook weer heel eenvoudig te maken! Wat heb je nodig:

  • houten (boomstam)schijfje
  • vilt
  • schors sterretje
  • touw
  • zilverdraad
  • Stick on van Lennie Flennerie
  • Colourpad van Lennie Flennerie
  • Tools Shape set van Lennie Flennerie
Voor meer info over Lennie Flennerie en de producten, kijk je op dit blog



Het sterretje is opgebouwd uit drie laagjes: vilt, zwarte colourpad en weer vilt.

Als eerste nam ik een ster met behulp van de tools Shape set over op Colourpad. Ik knipte deze vorm ruim uit. Verwijderde de bovenste beschermlaag en plakte de lichte viltlaag op Colourpad. Dit doe je vervolgens ook met de onderste laag. Helemaal onderop plak je een stukje Stick on. Neem nu de stervorm over op de beschermlaag van de Stick on en knip in 1 keer de ster uit de op elkaar geplakte laagjes. 

Verwijder de beschermlaag van de Stick on en plak de ster op het schijfje hout. 


Wikkel zilverkleurig draad om het houtschors sterretje, zet de uiteindjes van het draad vast met een stukje plakband (natuurlijk op de achterkant van het sterretje). Daarna plak je ook dit sterretje met Stick on op de vilten ster. 

Bevestig nog een mooi touwtje en je kersthanger is klaar!

Voor de eerste Lennie Flennerie kerst DIY, klik je even hier.

7 opmerkingen: