Pagina's

donderdag 17 december 2015

Bloggers DIY Countdown - kersteditie

Oké, hier is het dan: mijn eerste bijdrage voor de leuke Bloggers DIY Countdown - kersteditie. In dit bericht kon je al lezen, dat ik hier dit jaar aan mee doe. Volgen jullie het een beetje? Er zijn al erge leuke zelfmakers voorbij gekomen!


Ik maakte deze mooie sterren. Wat heb je ervoor nodig:

  • borduurkarton
  • glimmend draad
  • plakband
  • naald 
  • lijm
  • touw
  • kralen
  • voor de achterkant naar keuze: papier/stof/vilt


Snijd of knip sterren uit het borduurkarton en doe dit ook voor de achterkant van de ster uit het materiaal van jouw keuze. Ga vervolgens borduren. Je kunt dit doen zoals jij het mooi vindt. Zelf vind ik het wel leuk om een glimdraadje te gebruiken. Als motief koos ik voor kruissteekjes....


...en een ster...


...en een soort stiksteekje. De begin- en einddraad plak je gewoon vast met een plakbandje. Niet knopen, want dit geeft alleen maar een verdikking in de ster. 


Plak vervolgens de achterkant op de ster. Ik koos voor mooi papier, grijs vilt en goudkleurige stof. Haal een draad door de bovenkant van de ster, rijg hier nog een paar kralen aan een klaar is je hanger. 

De volgende DIY wordt gemaakt door Janet van het blog Live Laugh Love. Morgen kan je dus weer verder lezen en knutselen! 

Tip: Ceciel van het blog Badschuim houdt op haar facebook alle berichten bij, dus benieuwd naar de rest: klik dan even hier. Veel DIY plezier!!

8 opmerkingen:

  1. Wat een leukers Hennie! Erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze schitteren ...
    Fijne donderdag ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke leuk. Met dit idee kun je alle kanten op en je helemaal uitleven op je eigen ontwerp!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sterren! Nee, ik had het nog niet gezien, de DIY Countdownn. Ik ga eens kijken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie sterren! Nee, ik had het nog niet gezien, de DIY Countdownn. Ik ga eens kijken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen