Pagina's

donderdag 3 december 2015

Rendiertje Rex

Figuurtjes haken... ik vind ze altijd zo leuk om te zien. Toch komt het op de één of andere manier niet uit mijn handen. Maar goed, dit weekend ben ik dan begonnen met het haken van rendiertje Rex. Het patroon kan je terugvinden op het blog van Stip en haak


Dit is mijn rendiertje Rex geworden! Ik vind het een schatje. Die gehaakte figuurtjes kijken je altijd een soort lief aan, vinden jullie ook niet?


Met het gewei kwam ik echt in de knoop. 6 vasten in het rond haken, ging mij gewoon niet lukken. Ik haakte de takjes dan ook maar gewoon op een andere manier. Toch nog best leuk geworden, ook al blijft figuurtjes haken niet helemaal mijn ding...

24 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk geworden, ook al is het niet helemaal je ding!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms ook wel leuk om niet-helemaal-je-ding te maken! gr. Hennie

      Verwijderen
  2. Wat een lieverd ...
    Past zo gezellig bij de kerstsfeer ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou hè? Helemaal leuk bij deze tijd van het jaar. gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Superleuk geworden ook al is het niet zo je ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is heelleuk. Ik zou er zo een verhaaltje bij kunnen schrijven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben ik wel heel benieuwd naar dat verhaaltje! gr. Hennie

      Verwijderen
  5. Leuk issie! Herkenbaar, dat gewei... Ik krijg daar ook altijd (ik zal het netjes zeggen) de hik van... :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien gewoon nog wat oefenen? Voor mij dag, het moet toch gewoon kunnen? gr. Hennie

      Verwijderen
  6. Die voetjes zijn gewoon te schattig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief hè? Het bungelt zo grappig. gr. Hennie

      Verwijderen
  7. Heb je de adventskalender van Wolplein gezien? Allemaal leuke 'niet jouw ding' figuurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die ster van Wolplein was wel weer erg leuk!!! gr. Hennie

      Verwijderen
  8. Wat een liefje! Misschien ook nog en keer maken. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw rendiertje ziet er schattig uit. Goed idee om het gewei aan te passen als de werkwijze uit het patroon moeizaam gaat.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms een beetje creatief omgaan met patronen, vind je ook niet. gr. Hennie

      Verwijderen
  10. Ik ♥ van rendiertjes!Ik vind dit super leuk,ik ga het patroontje door spelen aan mijn mama die super goed kan haken,zelf kan ik het wel maar doe ik het zelden...is al jaren geleden eigenlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien tijd om het haken zelf weer op te pakken? gr. Hennie

      Verwijderen
  11. Reacties
    1. Dank je wel! Ik vind h'm ook schattig! gr. Hennie

      Verwijderen
  12. Wat schattig!! Ik heb er ook net één klaar. Het kan idd lastig zijn, zo rond haken. Wat het ietsje makkelijker maakt: Ik begon na de eerste 4 vasten in de ring bij toer 2 gelijk met meerderen in de eerste steek: Dus niet 1 v, 2v in de vlg vaste, maar 2v in de eerste v, 1 v en nog een keer herhalen. Verder duw je na de eerste 3 steken van de 2e toer het beginnetje gelijk al in vorm, dat maakt het makkelijker om verder te haken. Maar ik vind jouw gewei ook prima zo hoor!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen