Pagina's

maandag 1 februari 2016

Bijna jarig meisje

Morgen, dan is het echt DE dag. Een dag waar jongste dochter al een paar weken naar uitkijkt! De dag van haar verjaardag. Voor deze dag hangt er ook al een paar weken een mooie jurk voor haar klaar. 


Die jurk was eigenlijk helemaal niet bedoeld voor haar verjaardag. Meer een jurk, die ze al de hele herfst en winter had kunnen dragen. Maar ja, soms ligt hier een jurk dan weken op een zoom te wachten (schaam...). 


Op die manier heb je dan wel weer ruim op tijd de jurk klaar voor haar verjaardag. Dat is dan weer een voordeel van dingetjes laten liggen. 

Eigenlijk had ik er zo'n wollig hesje bij willen maken, maar dat is nog steeds een lapje. Ik heb besloten om dat ook maar een lapje te laten tot het volgende herfst/winter seizoen. Als alternatief vond ik een prachtig vestje. 


Even nog een paar leuke details: zie je de stofknoop aan het jurkje? Leuk, om daar precies een mooi printje van de stof voor uit te zoeken. 

Natuurlijk mag ook het label van Nominette niet ontbreken! 

Verder haakte ik nog een mooie glitterroos. Het patroon kan je terugvinden in het boek Haakgeluk 2 van Claire Boeter. De roos zette ik vast aan een haarelastiek voor extra feestelijke haren! Zo: outfit klaar en traktatie klaar. Wordt vervolgd!

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke stof voor de jurk en een bijpassende haarversiering, super. Alvast gefeliciteerd met je jongste dochter, fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk setje zo bij elkaar voor de jarige jet!
    Vind het leuk om te lezen dat bij jou ook wel eens een lapje blijft liggen!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne verjaardag!
    Je dochter ziet er super feestelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne verjaardag!
    Je dochter ziet er super feestelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, mooi gedaan! En herkenbaar van die zoom…toch probeer ik nu wel in een paar dagen het werkstuk af te maken, anders is het zo jammer van je geinvesteerde tijd. Fijne verjaardag! Ze zal er stralend bijlopen, denk ik zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend mooi en leuk gedaan. Ik vind de stof zo mooi, mag ik vragen waar je die vandaan hebt? :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht deze stof op het Stoffenspektakel. Ik weet eerlijk gezegd niet meer bij welke kraam... gr. Hennie

      Verwijderen
  7. mooi gemaakt weer, en wat spannend voor je meisje en wat zal ze zich jarig voelen in deze mooie jurk:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw... Wat een prachtige combinatie zo!
    Een hele gezellige en feestelijke dag gewenst morgen!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte gefelicitëerd met haar verjaaardag. Wat zal ze er keuk uitzien vandaag. Was het gezellig vanmorgen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cadeautjes krijgen en uitpakken is altijd leuk!! Dus ja, het was gezellig! gr. Hennie

      Verwijderen