Pagina's

maandag 25 april 2016

Pannenlap nr. 2

Al eerder liet ik deze pannenlap zien: klik. Inmiddels heb ik nog een paar gehaakt, met iets ander garen. En dus ook iets minder krul en een rechter resultaat. 


Voor de pannenlap zelf (het tunische haakwerk) gebruikte ik byClaire nr. 2 in de kleur Poederroze. 


Het randje haakte ik met byClaire nr. 1 in de kleuren Mint en Zeegroen. Een hele mooie combi in pasteltinten. 

Inmiddels weet ik, dat tunisch haakwerk altijd wel een beetje omkrult. Daarbij denk ik dat ik ook nog wat strak haak. Een net iets grotere haaknaald dan aanbevolen op de bol, is volgens mij best handig met deze haaksteek. 

Benieuwd naar het patroon van de pannenlap, kijk dan even in mijn eerdere berichtje

12 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk gemaakt. :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Een techniek die de moeite waard is om uit te proberen. gr. Hennie

      Verwijderen
  2. Mooi! Prachtige kleurtjes heb je gebruikt.
    Fijne dag.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou hè. Rekening gehouden met de kleurtjes van diegene waar ik de pannenlappen voor gemaakt heb. gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Jij kan in stijl je hete pannen of schotels op tafel zetten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat mag iemand anders doen: het was nl. een cadeautje. Maar wel heel leuk om te maken! gr. Hennie

      Verwijderen
  4. Héél mooi in een leuke kleuren ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Jij ook een fijne week lieve Valerie! gr. Hennie

      Verwijderen
  5. Wauw, ze zien er een stuk strakker uit dan de vorige!
    Da's het voordeel van dit soort projectjes; je leert er veel van.
    Dat zoiets simpels als naalddikte zoveel uit kan maken...
    Knap gedaan!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels al bezig met een volgend tunisch haakwerkje. Zo leuk. gr. Hennie

      Verwijderen
  6. Super strak/mooi gehaakt! Tunisch haken moet je echt even onder de knie krijgen he. Ik heb nog een workshop bij Claire gedaan maar verder daarna niet meer. Maar bij het zien van je pannenlap.....kriebelt het wel. Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen