Pagina's

woensdag 6 april 2016

Rag Quilt

Al een aantal jaartjes geleden zag ik op de Kreadoe een quilt hangen. Later kwam ik tot de ontdekking dat zoiets een rag quilt heet. Niet al te moeilijk om te maken, allemaal dezelfde vierkantjes aan elkaar naaien. Moet lukken toch?


Dus.... ga ik na de vorige quilt een rag quilt maken. Als eerste koos en bestelde ik een aantal mooie stoffen bij de webshop van Sew Natural.


Na het wassen van de stofjes ging ik vierkantjes snijden: wel 140 stuks! Het zijn vierkantjes geworden van 15 bij 15 cm. De quilt krijgt ook een vulling, dus sneed ik er hiervan 70 bij.

Omdat ik altijd foto's vergeet te maken van het project-in-wording, ga ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn vorderingen. Met foto's!

5 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd Hennie! Het ziet er al veelbelovend uit met mooie kleuren. Misschien ga ik daarna ook wel overstag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel benieuwd Hennie! Het ziet er al veelbelovend uit met mooie kleuren. Misschien ga ik daarna ook wel overstag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie stofjes, ben benieuwd naar het resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het bovenste stofje alleen al is erg leuk. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het maken van zo'n ragquilt staat ook op mijn "wat-ik-nog-wil-maken-lijstje". Er staan hele goede tutorials op Youtube. Ook mooi om van jeansstof te maken.

    BeantwoordenVerwijderen