Pagina's

maandag 11 april 2016

Tunisch haken

Voor mijn verjaardag vroeg en kreeg ik een tunische haaknaald. Een methode van haken die ik echt wel eens uit wilde proberen. En dus haakte ik pannenlappen. 


Ik ben eerlijk gezegd best een beetje weg van de steek, die je krijgt met het tunisch haken. Het is een soort wafelsteekje. 

Wat lastiger is om je haakwerk goed recht te krijgen. Bij mij krulde het behoorlijk om. Na een dagje blocken en daarna ook nog onder een natte handdoek, is dit het geworden:


Eerlijk is eerlijk: kaarsrecht is het niet...

Gebruikte garen: Lammy Hawai en byClaire nr. 1

Patroon is gebaseerd op deze beschrijving: klik. Na het tunisch haken op haaknaald 6, heb ik een randje vasten gemaakt met haaknaald 3. Op de vasten is vervolgens weer een sierrandje gehaakt. De beschrijving van dit randje is terug te vinden in het boek Kringloopgeluk van Ingthings

8 opmerkingen:

  1. Ik vind het een heel mooie steek ...
    De fleurige pannenlappen zijn best gezellig ...
    Fijne maandag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige steek! Nu weet ik helemaal zeker dat ik dit ook eens wil proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, het is net geweven. Mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Móói, Hennie! Ik vind deze steek ook prachtig! Leuk, dat kruisje er op. En oké, kaarsrecht is hij niet, maar hij is er evengoed mooi om. Als de pannenlap aan het lusje hangt, zie je er vast niets van. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De steek is schit-te-rend! Echt chique koken, zoals we op IG al zeiden :-))
    Zou het krullen ook te maken hebben met je manier van tunisch haken? Omdat je het voor het eerst doet?
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Sandra, ik denk dat het te maken heeft met de dikte van de haaknaald. Misschien handiger om een net iets grotere naald te pakken. Inmiddels heb ik nog een paar gemaakt (iets dunner garen) en die zijn rechter geworden. Gr. Hennie

      Verwijderen
  6. Ik vind het ook een mooie structuur geven. Ik heb eens met een ouderwetse haaknaald een telefoonhoesje tunisch gehaakt, maar meer niet. Ik vind de pannenlap recht genoeg😀.

    BeantwoordenVerwijderen