Pagina's

zaterdag 15 oktober 2016

gevilte shopper

Dit project stond al een tijdje op mijn to-do-list: de gevilte shopper uit het boek Haken & Kleur Buiten. Best een beetje een 'eng' project: eerst iets haken en vervolgens gewoon de droger of wasmachine het vereiste puntje op de i laten zetten. 



Maar... het is gelukt!!


Eerst gewoon maar haken. Ik gebruikte hiervoor Drops Nepal. Prima te gebruiken om te vilten!


Daarna in een sopje en in de droger (met een spijkerbroek). Ik heb bewust gekozen voor de droger, omdat het proces dan goed te volgen is. Aan het begin keek ik elke 5 minuten even of er al iets gebeurde. Vervolgens durfde ik wel 10 minuutjes aan. Eerlijk gezegd weet ik niet meer de totaaltijd. Gewoon blijven controleren, dan komt het vanzelf goed!


Dit was het resultaat. Een super zachte tas! Het duurde wel lang voor de tas volledig droog was. Liggend drogen is echt wel een must en de tas is heel wat keertjes binnenstebuiten gedraaid om afwisselend de buiten- en binnenkant volledig droog te krijgen. 


Als laatste de hengsels eraan gezet. 


De tas verdiende ook wel een gouden randje! Ik gebruikte hiervoor by Claire nr. 3.

In het gebruik blijft de tas mooi en stevig. Een binnenvoering van stof is niet nodig. Je kunt er zelfs zwaardere spullen in meenemen. 

Al met al: een geslaagd vilt project!

7 opmerkingen:

  1. Wow wat een gaaf idee! En wat ziet hij er geweldig uit, top hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat slim om in de droger te vilten! Had ik nog niet van gehoord, maar lijkt me ideaal! En hij is prachtig geworden, het gouden randje maakt hem af.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg, erg leuk gedaan. Vind dat je de hengels ook handig hebt bevestigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! En het randje met de hengsels zo, dat maakt helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nog nooit bewust gevilt, maar deze tas is prachtig! Er is wel eens per ongeluk iets van wol in de droger geraakt, een trui, en die werd een kindermaatje :-) Dus sindsdien had ik zoiets van: 'Oei, dan moet ik eerst iets reuzegroots haken' maar blijkbaar lukt het best als je het in het oog houdt. Bedankt voor je uitleg dus!
    PS: het gouden randje vind ik ook superleuk!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen